WDF Campaign wins German Social Media Award 2010/WDF Kampagne gewinnt Deutschen Social Media Award 2010

12 Nov

The campaign STOP FGM NOW.com, which was initiated, produced and administrated by Waris Dirie Foundation and the German agency Heymann Brandt de Gelmini has been awarded with the German Social Media Price 2010.

The campaign WAS launched in Berlin in February 2010 and is one of the most successful international campaigns against female genital mutilation. The TV-spot STOP FGM NOW is being shown by many TV-stations such as RTL, VOX and Euronews. Euronews covers more than 175 million households in 29 countries. This spot staring the german supermodel Manon von Gerkan and Waris Dirie’s appeal against FGM is also shown on the Dvd of Waris Dirie’s movie Desert Flower. The DVD sold 400.000 copies in Germany alone. The movie has so far been released in 23 countries. The spot of the campaign STOP FGM NOW has been shown at the Cannes Lions Filmfestival and was awarded the Franz von Mendelssohn medal presented by the city of Berlin earlier this year.

STOP FGM NOW was chosen as the winner of the German Social Media Award 2010 out of 63 international projects, beating campaigns such as the WWF Tiger project.

Die von der Waris Dirie Foundation und der deutschen Agentur Heymann Brandt de Gelmini initierte, produzierte und betreute Kampagne STOP FGM NOW.com wurde mit dem Deutschen Social Media Preis 2010 ausgezeichnet.

Die Kampagne wurde im Februar 2010 in Berlin vorgestellt und gehört heute bereits zu den erfolgreichsten internationalen Kampagnen gegen weibliche Genitalverstümmelung. Der Kampagnen TV-Spot STOP FGM NOW wurde von zahlreichen TV-Stationen pro bono gesendet, unter anderem von RTL, VOX und Euronews. Dieser Sender erreicht täglich 175 Millionen Haushalte. Insgesamt wurde der Kampagnen Spot STOP FGM NOW in 29 Ländern gezeigt. Dieser Spot mit dem deutschen Supermodel Manon von Gerkan und dem Appell von Waris Dirie ist auch auf den Dvd’s vom Film Wüstenblume zu sehen, der derzeit in 23 Ländern gezeigt wird. Die Dvd hat alleine in Deutschland 400.000 Stück verkauft. Der Spot wurde auch in Cannes beim Lions Filmfestival gezeigt und wurde bereits im Sommer mit der Franz von Mendelssohn Medaille der Berliner IHK ausgezeichnet.

Nun wurde STOP FGM NOW mit dem Deutschen Social Media Preis 2010 ausgezeichnet. Auf Platz 2 folgte die WWF Tiger Kampagne “tu’s für den Tiger”.

Insgesamt wurden 63 Projekte vorgeschlagen, von denen 30 in die Endausscheidung kamen.

One Response to “WDF Campaign wins German Social Media Award 2010/WDF Kampagne gewinnt Deutschen Social Media Award 2010”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tweets that mention WDF Campaign wins German Social Media Award 2010/WDF Kampagne gewinnt Deutschen Social Media Award 2010 « Black woman, white country -- Topsy.com - November 13, 2010

    […] This post was mentioned on Twitter by Klaus Michael, SEOs mit 'nem Vogel. SEOs mit 'nem Vogel said: WDF Campaign wins German Social Media Award 2010/WDF Kampagne … http://bit.ly/d3NMzB #SMO […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: